top of page
עולם של אופנה טבעונית.jpg
7a10d1_0c43909140c5446b89ea8d8de2fae474_

למעבר לחנות

ארנקים, תיקים, חגורות

ומתנות לטבעונים

חגורה טבעונית לגבר | חגורה טבעונית לאישה | אדון קרלוס

והיום, גבירותיי ורבותיי, נפנה את הזרקור אל אקססוריז מעט נחבא אל הכלים, מסתורי ומרתק, שלאורך רוב תקופת קיומו נשא עימו שלל משמעויות ושימושים - חגורה.


חגורה טבעונית - לא מה שחשבתם

בעל מוניטין פרקטי ופונקציונאלי מחד, הצהרה אופנתית ועיצובית מאידך ועוד אינספור סמלים לאורך ההיסטוריה, החגורות זוכות במאה האחרונה בתהילה מחודשת ועלייה על במת האופנה כאקססורי שהוא לא פחות שווה ערך מאשר תיקים וארנקים. מתי למעשה פרצו חגורות גברים או חגורות נשים אל חיינו בסערה ומה חשיבות החגורה בעולם האקססוריז כיום?


קצת על החגורות שהיו..

מסתבר, שהחגורה הינה פריט עתיק יומין ואזכור לשימושו הולך אחורה כ 3300 לפנה"ס, היישר מתוך תקופת הברונזה וישנם אזכורים גם לחגורות מתקופות פרימיטיביות יותר. עושה רושם כי השימוש לאורך ההיסטוריה הקדומה יותר היה נחלתם של חגורות גברים בעיקר, הן בשל לבישת המכנסיים והן לצרכי הגנה בלחימה ונשיאת נשק וכלים שונים. מלבד השימושים הללו, היתה חגורה לגבר חיונית ללבישה נוחה יותר של טוניקות או כיסוי איזורים מוצנעים, אך עם זאת מעולם לא היתה פריט פרקטי בלבד ולרוב היוותה סמל לסטטוס מסויים, עמדת כח, מעמד פוליטי וחברתי ומשמעויות נוספות כאשר היחידים שלא לבשו חגורות היו העבדים. החגורה שימשה אנשי צבא כסמל לדרג הצבאי שלהם ולצורכי הגנה, אנשי דת בנצרות הקתולית וזרמים אחרים, ואף היוותה בתרבויות שונות סמל או קמע שנועד להגן על נושאו ולשמור עליו מפני רוחות רעות או עין הרע. כמו כן, לחגורה יוחסו אף תכונות רפואיות תרפויטיות. לאורך ההיסטוריה החגורות היו עשויות חומרים שונים ומגוונים; בדים, מתכות, חבלים, עורות בעלי חיים. היום כבר יש לנו חגורות טבעוניות - אבל זה דבר חדש יחסית...

סביב המאה 15 איבדו החגורות אט אט את משמעויותיהן הסימבוליות על שלל צורותיהן ונהיו פריט לבוש פרקטי כמעט לחלוטין, לבישת חגורה נהיה אופנתי וכמובן שנוצרו גם טרנדים ואופנות לגבי צורת החגורה ואופן לבושה. כבר בתקופת הרנסנאס הופיעו חגורות לאישה, שהחליפו את המחוכים והידקו את הבדים הקלילים והמתנופפים באיזור המותן ובתקופות המאוחרות יותר מתחת לקו החזה. חגורות נשים החדשות זכו למראה רך, מעודן, אלגנטי ומסוגנן יותר מאשר חגורות לגבר שהיו מוכרות עד אז.


בתקופה שלנו, ואם לדייק, בשנות ה 20 של המאה הקודמת, חזרו החגורות שוב לתודעה כאשר השתנתה גזרת המכנסיים לגזרה נמוכה יותר והגברים כמו הנשים שעברו ללבישת מכנסיים על פני שמלות, נזקקו לחגורה לצרכים פרקטיים, כמו ארנקים. מאז, כמו כל אקססוריז, עם הזמן והביקוש גם הפריט הזה עבר תהפוכות ותכליתו השתנתה כליל. כמובן שעדיין ישנו השימוש הפונקציונאלי, השומר על המכנסיים שלא ייפלו, אך כיום החגורה היא למעשה הדובדבן שבקצפת, ההידוק הסופי לאאוטפיט או הצהרה אופנתית בפני עצמה ( כמובן, לא נשכח מהשימושים הסימבוליים שנכונים לימינו, כמו חגורת האליפות של WWE ☺ ). עיקר כוחה של החגורה הוא לא רק בהידוק בדים מתנפנפים או נשיאת כלי עבודה אלא בטאץ' הסופי שהיא מסוגלת להעניק לכל לוק. ביכולתה של חגורה נכונה ומדויקת לא רק להפוך בגד פשוט יחסית ולוק רגוע לאאוטפיט מנצח ומרהיב במינימום מאמץ, אלא בהתאמה נכונה גם לעבוד עם מבנה גופך ולהבליט נתונים גופנים מסוימים או להצניע קווי גוף אחרים ליצירת המראה הרצוי.


החגורות החדשות לטבעוניים

יש היום כבר אלטרנטיבות מאוד שוות כולל חגורות טבעוניות עמידות להפליא שנראות בשיא השיק והסטייל. חגורה טבעונית זה כבר פריט מאסט בכל בית אופנה שמכבד את עצמו ולכל חובבת או חובב אופנה שרוצה להעניק מתנה טבעונית לעצמה או חגורה טבעונית לחבר/ה.


האופציות בשוק הן אינסופיות, הן באינטרנט והן ברשתות אופנה המהירה כמו אצל מיטב המעצבים על המסלול המכתיבים את צווי האופנה. חגורה היא אמירה אופנתית ועיצובית והינה למעשה התכשיט האולטימטיבי לבגד. שפע האלטרנטיבות הטבעוניות משמחת מאוד שכן השימוש בעורות בעלי חיים אינו מסמל יותר את שיא האיכות או היוקרה וגם אינו נותן מענה לשלל האפשרויות העיצוביות שניתנות ע"י חומרי גלם אחרים. הביקוש לחומרי גלם טבעוניים יצר בעולם האופנה מגוון אופציות עיצוביות מחומרים איכותיים מדהימים שגם מיטיבים ותורמים לסביבה ובכללם חומרים ממוחזרים או חומרים שמופקים תוך התחשבות בטבע ובעלי חיים כגון בד השעם ופנימיות צמיגים ממוחזרות. אז היום ניתן להשיג לא רק ארנק לגבר או ארנק לאישה שהם גם טבעוניים. אפשר להשיג לצד תיקים וארנקים גם חגורות.

אז... הדקו את החגורה המנצחת שלכם!


צ'או לבינתיים xx

באנר אתר 1124.jpg
bottom of page