top of page
עולם של אופנה טבעונית.jpg
7a10d1_0c43909140c5446b89ea8d8de2fae474_

למעבר לחנות

ארנקים, תיקים, חגורות

ומתנות לטבעונים

טיפים שיעזרו לכם לשמור על כובע פנמה | אדון קרלוס

כובעי הפנמה המסורתיים נעשים בקליעה מסורתית המתבצעת באמצעות ליבת צמח ה"טוקייה", כל כובע פנמה אמיתי ארוג בעבודת יד מפאג'ה טוקילה, קש טבעי. האריגה היא זו המאפשרת לארוז את כובע הפנמה בקלות ולקפלו - ככל שהאריגה צפופה יותר, הכובע גמיש וגמיש יותר.

בניגוד למיתוס, לעומת זאת, לא כל כובעי הפנמה מתאימים לגלגול.


אז איך כן מגלגלים כובע פנמה?

צריך לעשות זאת לאורך תפר פנימי שנמצא בתוך כל אחד מהכובעים. כל כובע דורש גלגול מעט שונה, לכן בזמן הרכישה בקשו מהמוכר שיסביר לכם האם הכובע מתאים לגלגול ומהי הדרך הנכונה לגלגל אותו מבלי שתפגע צורתו. המטרה של גלגול כובע הפנמה היא הנוחות שהגלגול מקנה בזמן הנסיעה ואין לשמור את הכובע שלכם מגולגל לאורך זמן. גלגול של כובע פנמה, גם האיכותי ביותר, לאורך זמן יגרום לשינוי צורתו של כובע הפנה ואף לקריעה של הסיבים


דאגו היטב לכובע הפנמה שברשותכם

אל תקפלו את כובעי הפנמה אלא אם כן אתם בנסיעות. מומלץ גם לא לשפשף או לגרד את הקש בכובע הפנמה, גירוד ושפשוף יגרום לסדקים בקש. אין לנקות את כובע הפנמה עם חומרי ניקוי, במידה וישנו לכלוך, אפשר בעזרת מטלית לחה ומעט מים. את הניקיון יש לעשות בעדינות ועם מטלית לחה ולא רטובה.



את הכובע עצמו מומלץ להחזיק ממרכז הכובע ולא מהשוליים העדינים יותר. במידה ויש גשם, כסו את הכובע בשקית או אחסנו אותו במקום מוגן כדי שלא יירטב. אם יש רוח חזקה, אל תצאו עם כובע הפנמה אל החוץ, זהו כובע שמותאם למזג אויר חם ויבש ולא לכזה גשום וחורפי.


ניתן לרכוש יחד עם כובע פנמה גם מעין תיק אכסון נוח שיעזור לשמור על הכובע לאורך זמן. את תיק הנשיאה ניתן לרכוש במגוון בתי אופנה או בתי מלאכה לייצור כובעי פנמה והם הדרך המומלצת ביותר לאחסון הכובע. אם אתם מאחסנים אותו בתוך תיק הנשיאה מגולגל, אנו ממליצים לשחרר אותו מהגלגול מיד בסיום הנסיעה.


כמו כן, טמפרטורות גבוהות וקיצוניות יכולות לפגוע אף הן באיכות ובנראות הקש, לכן אל תשאירו כובע פנמה ברכב סגור בזמן הקיץ או חשוף לשמש ישירה. כובע פנמה עשוי חומר אורגני שבמגע עם שמש ישירה או בחום קיצוני מאיץ את תהליך הפירוק של הקש.


ומה עושים אם כובע הפנמה שברשותי איבד מצורתו?

אם קרה והכובע שלך איבד את צורתו המקורית, תוכלו להשיבו לצורתו המקורית באמצעות אדים עדינים, להחזיר את צורתו ביד ולייבש אותו בעדינות באמצעות מייבש שיער.

את השוליים ניתן לעצב מחדש באמצעות מגהץ אדים במצב הנמוך ביותר ומטלית לחה נקייה, כדי להבטיח שהמגהץ לא יבוא במגע ישיר עם הקש עצמו.


לכמה זמן יישאר כובע הפנמה?

חלק מהקסם של כובעי פנמה שהם עשויים חומרים טבעיים ואורגניים. חומרים אלו נראים נפלא והם מתאימים מאוד לכובעי פנמה, עם זאת, רוב כובעי הפנמה שנמצאים בשימוש יומיומי יחזיקו בין 10 ל15 שנים לפני שיתחילו תהליך פירוק.

תהליך הפירוק הוא מה שהופך את כובע הפנמה לאקולוגי ולכזה שלא פוגע בסביבה.

אנחנו ממליצים בסיום השימוש בכובע הפנמה לשים אותו בתוך קומפוסטר שיאפשר לו להתפרק בצורה מהירה יותר ולחזור לאדמה.


כובעי הפנמה של אדון קרלוס מיוצרים כולם בפנמה ובאקוודור במלאכת יד מסורתית וברמה הגבוהה ביותר. אנו מזמינים אתכם להתחדש בכובע מסורתי עם סגנון יופי אל-זמני ולקבלו במשלוח עד הבית עם שליח ללא עלות.

תתחדשו.



באנר אתר 1124.jpg
bottom of page