top of page
עולם של אופנה טבעונית.jpg
7a10d1_0c43909140c5446b89ea8d8de2fae474_

למעבר לחנות

ארנקים, תיקים, חגורות

ומתנות לטבעונים

האם אופנת הארנקים הטבעוניים בדרך לכבוש את העולם? | אדון קרלוס

זה התחיל במסעדות - עכשיו תורם של הארנקים הטבעוניים והתיקים ויגן פרנדלי. אדון קרלוס חוזה ששנת 2020 תיזכר כשנה שבה האופנה השתנתה לטובה.


המתנות הכי טובות לטבעונים - ארנקים טבעוניים או ארוחה טבעונית?

מספיק להסתכל על עולם האופנה באירופה כדי להבין שהאופנה הטבעונית היא לא טרנד חולף. מה שהתחיל כנישה של עולם המסעדנות הופך אט אט גם לנחלתם של אוהבי המלבוש, הפאשניסטיות ובתי האופנה הגדולים והקטנים.


זה כבר כמה שנים שממש לא לגיטימי להחזיק בחנויות האופנה פרוות למינהן, מכל הסוגים. אלו שעוד מעזים להשתמש בפרווה נתקלים במחאה גורפת, ירידה המכירות וגם החרמות מצד צרכנים מודעים.  גם עורות של נחשים, קרוקודילים ושאר זוחלים כבר הופכת למראה נדיר במחוזותינו. האם בקרוב מה שקרה לעולם הפרוות יקרה גם לעולם העורות? והאם זה תחילתו של עידן האופנה הטבעונית? האופטימיים בהחלט יגידו שכן.  


בלוגרים נחשבים בעולם וגם אצלנו בישראל סוקרים נעליים טבעוניות ולצידם ארנקים טבעוניים.  תל אביב היא כבר מקום שהטבעונות היא מילה נפוצה ומקומות ייעודיים לטבעונים וטבעוניות כבר קיימים בכל רחוב. טבעונות כבר לא שמורה רק לקיצוניים או לשוחרי בריאות אדוקים - טבעונות היום זה נורמה, קונצנזוס או איך שתרצו לקרוא לזה. היום מי שאומר שהוא טבעוני לא מסתכלים עליו מוזר, אלא מסתכלים ויודעים שיש מחשבה רבה מאחורי זה.


לאחרונה הוכרזה תל אביב באופן לא רשמי (בעליל) כבירת הטבעונות של העולם. אבל לא רק בתל אביב, כי גם בבירות אחרות וגדולות מתקיימים אירועים טבעוניים רבי משמעות כמו שבוע האופנה הטבעוני שהתקיים בלוס אנג'לס לאחרונה. 

ניתן היה לראות חובבי אופנה  מתקבצים כדי לצפות בקולקציות החדשות של בתי אופנה גדולים ומוכרים לצד יצירותיהם של מעצבי עלומי שם שמחפשים להפגין את הכישורים שלהם ולהראות לגדולים מאיפה משתין הדג (הטבעוני).



מתנות לטבעונים - הדור הבא

אז הטבעוניים כבר לא מקופחים, זה כבר ברור שהאופנה נטול העור (והסבל) לא נופלת במאום מזו שעוד משתמשת בחומרים הישנים ומן החי. אם כבר אז להפך! הצורך למצוא חומרים חדשים ושיטות ייצור חדשות מילא את עולם הארנקים והתיקים ביצירתיות מתפרצת, מה שהופך את המתנות לטבעונים לשוות במיוחד.


אנחנו עדיין זוכרים את האפשרויות המעטות שהיו קיימות בשוק - כולנו זוכרים כן...? הייתה מסעדה או שתיים בתל אביב שהיו מיועדות לטבעוניים ובכל ארוע, יום הולדת, חגיגה ומתנה זו הייתה האפשרות הטובה (והיחידה כמעט) כמתנה.


אז כן, ארוחה זה רעיון טוב. כולנו רעבים שלוש פעמים ביום וזה תמיד משמח לאכול ארוחות טעימות ואם אפשר שיהיו גם בריאות. אבל מה עם מתנה שווה? אחת מהמתנות האלו שזוכרים כיוון שמי שקנה אותן ממש חשב עליכם והתכוון לאחל לכם בצורה הכי נעימה ומרגשת? פה בדיוק נכנסים הפריטים החמים ביותר בעולם האופנה הטבעונית: הארנקים והתיקים.


ומבין החידושים של עולם האופנה הטבעונית ישנם כמה שחוזרים על עצמם ומסתמנים כטובים ביותר, אלו שיהיו פה להישאר אחרי שכל ההייפ יעבור. המוצרים והחומרים האיכותיים, אלו שיש בה ייחוד, איכות וסטייל. ובין כל אלו מתבלט לו השעם.

אותו חומר שהיינו רגילים לראות בערבי שישי על קצהו של בקבוק זה או אחר הוא ההברקה הגדול של השנה האחרונה. ניתן לראות אותו גם בעיצוב הבית משמש כאהיל למנורות, כתחתיות לכוסות, לוחות מעוצבים ועוד עשרות שימושים מעניינים.


אבל אם יש משהו שימושי שהשעם יודע לעשות זה להחליף בצורה מעולה את העורות שנעלמים להם. האם זה בצדק? המוניטין שלו הוא זוכה, השעם? אנחנו חושבים שכן!

השעם יכול בקלות להחליף את חגורות העור, הן בשל גמישותו והמגע הנעים שלו, וגם בגלל שהוא עמיד ולא מתלכלך. ומה בנוגע לארנקים עשויים שעם? השעם יישאר איתכם במשך שנים, הוא לא מתפורר ולא נקרע. בסיום השימוש זורקים לפח ותוך שנים ספורות הוא יחזור לבטן האדמה מבלי להשאיר חותם. אז בניגוד לאותם פלסטיקים שיישארו כאן הרבה אחרינו, עד 500 שנים, השעם הוא גם אקולוגי ובעל פגיעה מינימלית בסביבה. מושלם לא?



באנר אתר 1124.jpg
bottom of page