top of page
עולם של אופנה טבעונית.jpg
7a10d1_0c43909140c5446b89ea8d8de2fae474_

למעבר לחנות

ארנקים, תיקים, חגורות

ומתנות לטבעונים

עגילי זהב ידידותיים לסביבה

אם את מחפשת עגילי זהב מיוחדות ויוקרתיות, אך בד בבד את מאמינה מאוד בערך הקיימות ואת מבינה כי ייתכן שתכשיטי זהב רגילים גורמים לפגיעה באיכות הסביבה, חשוב מאוד שתדעי כיום את יכולה למצוא עגילי זהב ידידותיים לסביבה ומרהיבים ביופיים בחנויות כאלה ואחרות. חשוב שתבחרי מראש את החנות אשר ניתן למצוא בה תכשיטי זהב אידיאליים הן מבחינת העיצוב שלהם והן מבחינת העובדה שהם משמרים את ערך הקיימות ותגיעי אליה בכדי לבחון את האופציות השונות ולבחור לך את מה שהכי טוב ונכון עבורך.


ההשפעה של כריית זהב על הסביבה

תכשיטי זהב הם ללא ספק תכשיטים מרהיבים ביופיים, יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי הליך כריית הזהב מרעיל את הסביבה ועל כן, חנויות שונות אשר חשובה להם איכות הסביבה, מציעות תכשיטי זהב העשויים מזהב ממוחזר או ישן שנעשה בו שימוש מחדש. כריית הזהב יכולה כאמור להשפיע לרעה על הסביבה כאשר פעילויות הנוגעות לכרייה עלולות לגרום לכך שיערות שלמות יכרתו וכן לאובדן המגוון הביולוגי עקב הרס של בתי גידול. המשמעות היא שכאשר יער נעלם, מאבדים הן את מגוון הצמחים אשר גדלים שם וכן בעלי חיים שמתגוררים שם נותרים חסרי בית ועלולים להיכחד. ישנם לא מעט כורים אשר משתמשים בציאניד וכספית וברגע שהאלמנטים המדוברים משוחררים לסביבה אין אפשרות להחזיר אותם. ניתן לומר כי כרייה של זהב בקנה מידה גדול עלולה להרוס מערכת אקולוגית, לצבור פסולת רעילה ועוד.



כיצד רוכשים תכשיטי זהב בלי לפגוע בסביבה?

אם את מחפשת תכשיטי זהב ובפרט עגילי זהב ידידותיים לסביבה, חשוב מאוד שתדעי כי עליך למצוא סטודיו או חנות אשר מציעים תכשיטים שיוצרו בצורה אשר לא הסבה הרס כלשהו לסביבה, כך לדוגמא: זהב ממוחזר מהווה את אחת האפשרויות האחראיות יותר. מדובר על גריטה של חלקי זהב ומחזורם לתכשיטים. מעבר לכך, כיום ניתן למצוא ארגונים שונים שיש להם עקרונות וכללים מנחים אשר חבריהם חייבים לדבוק בהם, העקרונות הללו מכסים היבטים שונים הנוגעים להגנת הסביבה, תנאי עבודה והתפתחות חברתית. ישנם ארגונים המבטיחים לכורים קבלת פרימה לצורך שיפור פרויקטים קהילתיים אם יעמדו בעקרונות המנחים הדורשים כרייה ללא פגיעה באיכות הסביבה. הארגונים הללו מעניקים חותמות למותגי תכשיטים שונים אשר יוצרו מזהב אקולוגי שכרו אותו ללא נזק לסביבה ובכדי לדעת אם אתם רוכשים תכשיטים ידידותיים לסביבה, עליכם פשוט לבדוק האם יש למותג של התכשיטים, לחנות או לחברה שממנה רוכשים את החותמת של אחד הארגונים המבטיח כי התכשיטים יוצרו בהליך שאיננו פוגע בסביבה.

מעבר לכך, חשוב מאוד לדעת כי ישנן חנויות תכשיטים וכן מעצבי תכשיטים אשר עושים שימוש בזהב ישן וזאת בכדי לעצב תכשיטים חדשים ומיוחדים, דבר אשר ללא ספק מקנה מצד אחד את האפשרות לרכוש תכשיטים ייחודים ומרהיבים ביופיים ומצד שני מבטיח כי רכישתם לא תרמה לפגיעה באיכות הסביבה באופן כלשהו.


באנר אתר 1124.jpg
bottom of page